2007-03-30

MediaSpjuth drabbat av schlagerfeber

När Melodifestivalen drog in som en stormvind i Jönköping fanns MediaSpjuth på plats. Inte på scen, men väl med i det viktiga PR-arbetet runt omkring hela arrangemanget. Projektledning var bland annat en av MediaSpjuths uppgifter.

Melodifestivalen är så mycket mer än bara knappt två timmars direktsänding i tv. Det är också en möjlighet för värdstaden att marknadsföra sig.
MediaSpjuth var med och arbetade fram strategier för att på bästa sätt presentera Jönköping för bland annat de deltagande artisterna, skivbranschen med flera. Men kanske framförallt för den stora grupp av tillresta journalister.Av FMJ, Föreningen för Marknads-föring av Jönköping, fick MediaSpjuth uppdraget att ansvara för ett arrangemang på torsdagskvällen då artisterna bland annat tävlade mot varandra på klätterväggen. Den professionella äventyrerskan Renata Chlumska från Jönköping medverkade också.

Tabletter med snabba ryck
Under festivaldagarna onsdag till lördag hade MediaSpjuth reportrar på plats för att skriva om pressaktiviteter i samband med Melodifestivalen. Det skrevs också om spännande satsningar i Jönköping, som till exemepel det planerade scenkonsthuset.
I ett snabbt tempo redigerade MediaSpjuth texterna som trycktes på bordstabletter. Dessa distribuerades till hotell och barer i Jönköping. Kvällens nyheter fanns att läsa morgonen därpå under festivaldagarna i Jönköping.

MediaSpjuth redigerade bordstabletter som snabbt distribuerades till hotell och barer i Jönköping i samband med Melodifestivalen.